onsdag 23 januari 2013

Nya tider!

Jag insåg igår att jag inte mår något vidare som det är just nu. Mest med mig själv och mitt
yttre. Jag behöver göra något, helst en total helrenovering :-) Men man måste ju börja
någonstans och eftersom min diabetes har krånglat en del på sistone, och jag är flåsig
och känner mig mer än lovligt seg - tänkte jag börja med morgonpromenader.

Jag promenerar ju med min son till skolan varje morgon, och istället för att vända och gå
hem när han kommit dit han ska, tänkte jag fortsätta och ta en rejäl runda varje morgon.
Idag var första promenadmorgonen. Det var kallt, men otroligt skönt! Varför har jag inte
gjort det här tidigare?!

Det blev en promenad på 45 minuter, lagomt så här första gången.

Väl hemma igen blev det en dusch och sedan kaffe, havregrynsgröt och en hård smörgås
med ost. Självklart är jag fortfarande seg, trött, ångestladdad, deppad.....men jag tror inte
att det stjälper med promenaderna, kanske förhoppningsvis i längden tvärt om! :-) Det
kommer i alla fall bli mitt vårprojekt. Att må bättre!

För ett par veckor sedan sådde jag mina första frön. Det är så svårt att hålla sig, men 
penséer måste man ju vara tidig med om man vill ha dom utplanteringsbara till april. 
Dom har grott fint och jag är jättenyfiken på vilken färg dom får tillslut. Det är mina egna 
frön,  tagna av köpta penséer i höstas. Då blir det ju lite extra roligt tycker jag, när det är 
eget både  från frö och sedan det man planterar ut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar