fredag 11 januari 2013

Igång igen!

Sådärja, efter att ha tappat bort inloggning och lösen på mina andra bloggar har jag legat lågt. Jag tappade helt inspiration och lust och lät dagarna gå. Men har samtidigt saknat kanalen att få ur sig saker jag funderar på.



Ett nytt år är här, och varje gång det närmar sig nyårsafton/dag blir det tungt. Jag vet inte varför, men så har det varit för mig så länge jag kan minnas. Det blir tungsint och jobbigt, deppigt och nervöst. Lite sådär som att man vet vad man har men inte vad man får. Det återstår bara att se vad 2013 har i beredskap åt mig och min familj. Jag hoppas att känslan av annalkande katastrof och elände försvinner snabbt bara....den känslan suger energi.

Hur ska vi summera 2012 då? Tja. Ett ganska trevligt år, då mycket hände som fick mig att må gott i själen. Det hände också en sak som skakade om mitt liv ordentligt - min älskade mormor lämnade oss. Hennes kamp mot sjukdom och smärta fick äntligen sitt slut och nu har hon återförenats med min morfar i nangijala.
Till våren ska jag plantera liljekonvaljer vid deras grav <3

Till dom mer glada saker som hände 2012 hör att mitt älskade, älskade lilla barnbarn fyllde ett år! Vad fort tiden går! Nyss var han ett litet knytte - nu är han en viljestark, envis och supersöt liten glad kille! <3 Att man kan älska så!



Några dagar efter Aleksanders 1-årsdag föddes Stefans andra barnbarn, han blev morfar till Oliwer. En blond liten sötnos som var väldigt efterlängtad.



I november flyttade Diezel hem till oss. Towe fick äntligen, efter många års längtan, köpa sig sin hund. En liten lågställd Jack Russel på 7 månader hämtades Umeå och bor nu mer tillsammans med Towe på Nordviksskolan i veckorna och här hemma hos oss på helgerna.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar